Telefonról elérhető e-levél felolvasó

Mailmondó szolgáltatás 1999-2010
Westel 900: bemutatkozik a Mailmondó (Kovács Attila - 1999. szeptember 7.): “Szeptember 6-án a budapesti Eurospeech 99 konferencián a Westel 900 Rt. bemutatta Mailmondó nevű kísérleti e-mail felolvasó rendszerét, illetve az arra alapozott kísérleti szolgáltatást."
További részletek: http://kutyu.hu/cikk/3931/

A mailmondó szolgáltatásban a BME TMIT ProfiVox-diad beszédszintetizátora működött.

image
image

Meghangosított internetes SMS szolgáltatás (2002, Digitania Rt.)

Üzenj a Hangemberrel! (origo.hu): “Unalmasnak találod az SMS-t? Idejét múlt dolog szöveges üzenetet küldeni? Akkor küldj egy telefonhívást! Hogyan? Egyszerűen! Írj egy SMS-t a Hangembernek! Írd bele, hogy kit kell felhívni, és mit kell neki mondani. A többi a Hangember dolga. Ő majd tárcsáz és felolvas. Ellenállhatatlan szintetikus hangon, beleadva mindent, ami egy géptől így a 21. század elején kitelik."
További részletek: https://www.origo.hu/itthon/20030611uzenj.html

Mobiltelefonba épített SMS felolvasó

Az SMSmondó a világon az első ilyen megoldás volt 2003-2013 között a Westel, majd később T-Mobile Magyarország készülékeiben
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Távközlési és Médiainformatikai Tanszéke, a M.I.T. Systems, a Nokia és a Westel együttműködésével a Symbian operációs rendszerű telefonokkal SMS-ek felolvasására képes új, magyar fejlesztésű szoftvert vehetnek igénybe a Westel ügyfelei. A szoftvert az arra alkalmas telefonokra díjmentesen telepítik a társaság szervizeiben. A készülék használója döntheti el, hogy olvasni vagy meghallgatni kívánja üzeneteit.
További részletek: https://www.telekom.hu/rolunk/sajtoszoba/sajtohirek/2003/oktober_08

image

Automatikus számszerinti tudakozók

T-Mobile Magyarország, 2004-2010, Vodafone 2008-2012
Telefonos alkalmazás. Bebillentyüzve a telefonszámot, a gépi hang megmondja az előfizetőt. Automatikus szám szerinti tudakozó. Magánszemély név, cégnév és postacím felolvasást szolgáltatott gépi beszéddel Magyarország egész területére. A telefonszám bebillentyűzése alapján működött éjjel-nappal.

Automatikus árú és árlista felolvasó

T-Mobile Magyarország, 2004-2010
Kötött témájú gépi szövegfelolvasás telefonos szolgáltatásban. A T-Mobile-nál kapható mobiltelefonok árát lehetett meghallgatni a T-Mobile hivatalos női hangjával gépi felolvasásban szöveges bemenetből. Hetente frissítették a szöveget és abból automatikusan a hangot. Hibrid beszédtechnológiai megoldás volt, melynek segítségével egy telefonos ügyfélszolgálati rendszerben először használtak természetes bemondásokat, illetve mesterségesen ugyanazon hangból előállított, szintetizált mondatokat egymással összefűzve, anélkül, hogy a felhasználók ezt észrevették volna.