MÁV Elvira telefonos beszélgető robot

2023 tavaszától hívható fel Elvira Robot, a MÁV hangalapú beszélgetős robotasszisztense, amely a belföldi menetrendről ad szóbeli tájékoztatást telefonon a hívó fél számára. Kérdéseket tesz fel, megérti és értelmezi az emberi beszédet és gépi beszéddel adja meg a választ. A mesterséges intelligencia alapú fejlesztés teljes egészében magyar szakemberek munkája. A nyelvi szövegkomponenst (szöveg értelmezés és szöveg generálás) a Clementine Kft fejlesztette, az automatikus beszédfelismerési és beszédszintézis komponenseket a BME TMIT SmartLab mérnök gárdája tervezte és készítette. Elvira Robot a Magyarországon jelenleg üzemelő 1268 vasútállomás bemondott nevét ragozott, vagy töredékszavakkal és szinonimákkal, több mint 58 ezer formában érti meg. Az utazásra használt menetjegyek áráról 62 különböző elnevezéssel azonosítható kedvezménytípust 1620 szinonimával, ragozott alakkal kezeli a Robot. Elvira Robottal való beszélgetéshez az éjjel-nappal elérhető MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálatot kell felhívni a +36 1 3 49 49 49-es, vagy Telekom hálózatból a +36 30 499 4999-es, Yettel hálózatból a +36 20 499 4999-es, Vodafone hálózatból pedig a +36 70 499 4999-es telefonszámon (az 1-es menüpontot kell választani).
Video Thumbnail

Riport a MÁV Elvira robotasszisztensről

Video Thumbnail